Cafe Ban Phe

Ban Phe växer och utvecklas

Nu ploppar det upp lite nya ställen här och där.

Utmed strandvägen från Ban Phe mot Laem Mae Phim ploppar det också upp mysiga platser där man kan äta en god bit mat eller dricka något svalkande.



I Ban Phe fanns ett nytt ställe som heter Beach Café (finns ej längre)

Vi var där i juli efter att jag och min vän Catrin hade tatuerat oss. Joachim hade beställt i en Sang Som och cola till mig, men till vår förvåning fick jag en hel flaska och av varje så jag kunde blanda själv :-)



BIKE n BITE



Sen har vi Bite n Bike Café som också har en Facebook-sida.

Bite n Bike ligger på höger sida efter Bari Lamai om man åker mot Laem Mae Phim. Här kan man njuta av en iskaffe och någon smarrig bakelse eller varför inte en kall LEO

Bike n Bite´s Cafe på Facebook

Vi besökte även detta ställe nu i juli. Stället är byggt av röda containers och det ser verkligen häftigt ut. Ett tips vart ni än befinner er om ni sitter ute, ha med er myggspray oavsett om dag eller kväll.



0 comments

Hej

Berätta gärna hur du hittade hit.
Tack för din kommentar,